Current issues
- Population Register Centre moves to new premises
24.10.2019
- Most influential people in digital government were listed - Population Register Centre´s Janne Viskari and Kimmo Rousku were represented
9.10.2019
- Suomi.fi e-Identification: Danske Bank’s security cards will no longer be in use after 14 September
12.9.2019
- Certificates from the Population Information System service has new features - Now you can order a certificate for a dependent and use the service in English
9.8.2019
- Important documents available wherever you go – do you already receive electronic post from the authorities?
11.7.2019
- Aino Jalonen, Pekka Rehn and Timo Salovaara named Directors of the Digital and Population Data Services Agency
19.6.2019
- E-Authorisations make it easier to use pharmacy services on behalf of others
13.6.2019
- Director General of the Population Register Centre Janne Viskari appointed digital leader of the year 2019
9.5.2019
- Population Register Centre and local register offices will merge to form the Digital and Population Data Services Agency at the beginning of 2020
15.3.2019
- The Population Register Centre’s report highlights new solutions for improving the accessibility and coverage of electronic identification
8.3.2019
En ny kundtjänst betjänar Befolkningsregistercentralens organisationskunder
Organisationerna kan kontakta kundtjänsten till exempel i frågor som gäller Suomi.fi-fullmakter.
Befolkningsregistercentralen öppnade i början av mars en kundtjänst som betjänar företags- och organisationskunder på vardagar både per telefon och via e-post. Organisationerna kan kontakta kundtjänsten till exempel i frågor som gäller Suomi.fi-fullmakter. Medborgarrådgivningen betjänar fortsättningsvis medborgarna.
Servicechef Jaana Immanen-Peuha berättar att kundtjänsten nu kartlägger de bästa verksamhetssätten och betjäningstiderna ur kundernas synvinkel.
- Vi tar gärna emot respons från våra kunder, eftersom vi vill ta hänsyn till företagens och organisationernas behov. Nu har kunderna möjlighet att påverka kundtjänstens innehåll och öppettider.
Telefontjänsten är öppen från måndag till fredag på numret 0295 53 5115. Olika öppettider testas, så det lönar sig att kontrollera kundtjänstens öppettider på webbsidorna vrk.fi. Utanför telefontiderna betjänar vi per e-post på adressen: organisaatiopalvelut(at)vrk.fi.
Mer information om kundtjänsten: vrk.fi/sv/kontaktuppgifter