Digituki kuuluu kaikille – onko organisaatiosi jo mukana?

Julkiset palvelut digitalisoituvat, eivätkä kaikki pysty itse käyttämään palveluja digitaalisesti. Digituki auttaa heitä, jotka tukea tarvitsevat. Väestörekisterikeskus toimii digituen järjestäjien valtakunnallisena tukijana. Tavoitteemme on tukea osaamisen kehittämistä ja koota aineistoja  – esimerkiksi, tietosisältöjä ja uutisia – joiden avulla digituen kehittäminen on helpompaa. 

Jos olet työsi puolesta tai vapaaehtoisena tekemisissä digituen kanssa, tule mukaan verkostoon! Toimintaamme kuuluu webinaareja, livetilaisuuksia ja yhteiskehittämistä. Ilmoita kiinnostuksestasi lähettämällä sähköpostia osoitteeseen digituki@vrk.fi.  

Aloita kuvaamalla palvelusi Suomi.fi:hin 

Haluamme kehittää digitukipalveluja tarjoavien organisaatioiden tunnettuutta ja löydettävyyttä. Kirjautumalla Suomi.fi-palveluhallinnan käyttäjäksi voit kuvata organisaationne  digitukipalvelut Suomi.fi-palvelutietovarantoon.

Kuvatut palvelut julkaistaan Suomi.fi-verkkopalvelussa, missä ne ovat kaikkien palvelua tarvitsevien löydettävissä.

Alueelliset pilotit käynnissä

Digitukea kehitetään aktiiviisesti viidellä pilottialueella syksystä 2018 alkaen. Digituen pilotit toimivat tiiviissä yhteistyössä keskenään sekä Väestörekisterikeskuksen  ja valtiovarainministeriön digitukitiimin kanssa. Tavoitteena on alueellisen kattavuuden, saatavuuden ja laadun varmistaminen. Digituen toimintamalli pohjautuu valtiovarainministeriön AUTA-hankkeeseen (2016-2017). 


Usein kysyttyä