Asiointiprosessi Väestörekisterikeskuksen kanssa muuttuu sähköiseksi tammikuussa 2017

12.9.2016 13.05
Tiedote

Väestörekisterikeskus uudistaa julkishallinnon, yritysten ja yhteisöjen kanssa tehtävää asiointia. Uudistuksessa sähköistetään Väestörekisterikeskuksen ja sen organisaatioasiakkaiden välinen asiointi keskeisimpien lupa- ja sopimusprosessien osalta.

Esimerkkejä sähköistettävistä palveluista ovat väestötietojärjestelmän tietoja koskevan tietoluvan hakeminen, palvelinvarmenteen hakeminen ja varmennekortteihin liittyvät sopimusprosessit. Sähköinen asiointi korvaa nykyiset paperihakemuksiin ja pdf-lomakkeiseen perustuvat tilausmenettelyt. Uudistuksen tavoitteena on helpottaa asiointia Väestörekisterikeskuksen kanssa, parantaa näkyvyyttä asian käsittelyn etenemiseen ja nopeuttaa käsittelyä.

Sähköinen asiointi on asiakkaiden käytettävissä tammikuussa 2017 ja sen käyttö edellyttää rekisteröitymistä palveluun. Asiointipalvelun www-osoite ja rekisteröitymisohjeet julkaistaan lähempänä käyttöönottoa.

Lisätietoja:

Kehityspäällikkö Reko-Aleksi Renvik, [email protected], puh. 0295 535 289.